Priset för årets dotter samt barnbarn goes to Sara

Kom nyss att tänka på ett fint telefonsamtal hem till min käre mor när jag och Mikki låg i Grekland och skrev våra vykort som vi skulle skicka hem till familjen.
Jag hade köpt ett vykort till min söta mommo och skulle naturligtvis skriva dit hennes namn och adress. MEN helt plötsligt var det blackout. Vad fan heter mommo påriktigt?!? Mikki tjöt av skratt när jag satt och försökte komma på vad hon hette...

Samtalet mellan min mor och mej lät såhär;

Jag; eeeh Hej, vad e mommos adress?
Morsan; Bla bla bla
Jag; eeeh okej bra! Men...eeeeh....du....alltså...en snabb fråga till bara....Alltså vad heter mommo pårikigt?!
Morsan; MEN SAAAARA!!!!!!
Jag; MEN jaaaaa jag vet att hon heter Britt-Marie eller Maj-Lis!
Morsan; MEN SAAAAARA!!!!!

Parentes; Mommo heter varken Britt-Marie eller Maj-Lis. Jag tror att hon heter Maj-Britt.

Förlåt mej för mina synder. Kan försöka sopa hela situationen under mattan genom att säga att jag älskar er ändå även om jag har lite problem med namn ibland (;


Kommentarer
Postat av: Mikk

Hahhaahah. Skrattade högt! Igen ;)

2011-06-28 @ 21:20:44
Postat av: mattbächin

''mommo'' heter hon väl :) int ede vårt fel att vi int blir lärd nåt annat...

2011-06-28 @ 23:46:38
Postat av: Linda

Hehe ;)

2011-07-01 @ 12:18:44
URL: http://homeiswheremyloveis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0