FML



pics från vårt älskade Melbourne

Lite väl länge sen en liten update. Vad händer?
Just nu mina vänner sitter jag på en veranda i Gatton (läs; in the middle of nowhere i Queensland) och röker rulltobak och dricker billigaste skitvinet vi hittade. Nyss hemkommen efter andra dagens jobb ute på paprikafältet. Jag brukar kunna bita ihop och tänka på dollartecknen, men detta mina vänner e nog det värsta jag har gjort i hela mitt liv. När man står där och böjer sig ner till paprika buskarna och lägger fingrarna rakt igenom en genomrutten paprika, ryggen värker som om du har ryggskott, kroppen e som en 83 årings, bonden som äger plantagen står och skriker att du ska ta fingret ur arslet och plocka snabbare och solen steker på och du får ögonkontakt med nån av dina andra 11 kollegor och får en ren och skär Fuck my life blick så vill man ju egentligen bara sätta sig ner på marken och fälla några tårar.
Allt jag har in my mind för tillfället är.... 2nd year visa, you better be worth it! Melbourne, vi saknar dej och alla våra vänner där!

Kommentarer
Postat av: ahå

oh fuck, låter värre än att plocka tomater eller jordgubbar (åt en viss familj) dedär ju ! men hey, det blir nog bättre med tiden..!

2012-04-12 @ 11:03:28
URL: http://haahs.blogspot.com
Postat av: Sara

Hehe, att plocka jordgubbar va en dans på rosor mot detta.. Det som gör det så fruktansvärt e ju förstås arbetsförhållandena..10 timmar ute i stekhett med en halvtimmes paus på hela dagen. Vilar man sig i nån minut och försöker sträcka på ryggen så skriker bondfan. och de värsta e, ger man upp och slutar så finns det alltid nån annan som vill ha ens jobb, eftersom de ger ett andra år och de e halvbrist på farmjobb här omkring för tillfället. haha, idag va ja så knäckt så ja t.o.m fällde några tårar. Då e de fan illa!

2012-04-13 @ 06:38:33
Postat av: ahå

usch fy fan ! att jobba i hetta och med något tungt gör ju att man helst vill lägga sig ner å dö :D

2012-04-18 @ 08:26:50
URL: http://haahs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0