Teknikens underbarn

Idag mina vänner är det en stor dag. Jag, Sara Backlund ska för första gången på egen hand helt utan vare sig en datorkunnig kompis, pojkvän eller systrars pojkvänner ge mej ut på stan för att köpa en dator och kamera. Detta kan faktiskt kunna sluta exakt hur som helst.
Kom att tänka på några helt klockrena fall när jag verkligen har bevisat min extrema saknad på kunskap.

Fall nr 1. Ringe till syrran och skrek att dvd:n inte fungerade. Det visade sig att strömkabeln inte var i.

Fall nr 2. Fick min första mp3 för några år sen. Höll på att gå sönder när den inte gick på. Lärdom; vänd batterierna åt rätt håll så går det lite lättare.

Fall nr 3. Köpte nyligen en Sony ericsson Experia. Det första jag gjorde var att i misstag lägga Malaysiska som språk. Jag behärskar inte Malaysiska speciellt bra kan jag ju säga. Höll på att få damp-anfall. Efter många om och men och lite Google translate fick vi äntligen den på Svenska igen. Missade typ dom 5 första samtalen eftersom jag inte fattade hur jag skulle svara. (Ca 3 månader efter har jag äntligen koll på läget)

Fall nr 4. Köpte ett nytt minneskort till kameran. Tryckte in det fel väg och fick snopet åka tillbaka till butiken och be dom hjälpa mej få ut det igen.

Skulle lätt kunna fortsätta hur länge som helst. Men jaja ni fattar pointen och jag har precis idiot-förklarat mej själv. Men som jag brukar säga.. Man kan ju inte va bra på allt. höhö

Kommentarer
Postat av: hanna

hahaha klockrent :D

2011-01-05 @ 14:48:04
URL: http://lihanna.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hahaha! Åj va det är kul när du är så jäkla oteknisk :P

2011-01-05 @ 21:22:00
URL: http://Zozno.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du förgylld just min dag med dina tekniska problem! Kanske hemskt, men jag skratta no så ja fick tårar i ögonen. Fölåt! Men lycka till i fortsättningen! :D

2011-01-06 @ 21:04:02
URL: http://buusis.papper.fi
Postat av: Linda

Int bara ja såm e tekniskt korkad! Gick in ti Dna sist å sa att ja ska ha en pensionärstelefon...säger en del.

2011-01-07 @ 16:07:46
URL: http://homeiswheremyloveis.blogspot.com
Postat av: Sara

haha, kul att jag kunde underhålla någon med

missa små "missar" ;)

2011-01-07 @ 23:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0