Nice e ju Nice

Blev lite andrade planer mina vanner sen jag skrev senast.
Vi befinner oss nu i Nice, Franska riveran. Kom hit idag efter att ha spenderat en natt i Marseille. Checkade nyss in po varat Hostel, Villa Saint Exupery. Jag far bra vibbar av stallet, ol 1 euro och stallet e huge.
Vi har haft a hell of a ride pavagen hit fron Barca. Skumma typer samt iskalla tag. Nacksparr och lost naganstanns po ett stalle dar vi inte kunde kommunicera po engelska och fanns ingen mat so langt ogat kunde no! Men vi lever och vi mor fint!
Barcelona. Ooh vi alskar Barcelona. Det tog ont i vara hjartan att lamna vara nyfunna Kalifornian kompisar. Det blir fan ett oterbesok annu i sommar. Shit vilka galna tva sista natter vi hade. Po Razzmatazz (som forovrigt var ett av dom galnaste stallerna vi nogonsin vart po) och Opium som spelade so javla grym musik. Efterfestade po stranden bada dagarna och trillade ner i vora sangar klockan 9 po morgonen.
Imorgon moter vi upp Fippe som ocksa ar po resande fot och det ska bli so jakla najs! Vi planerar stanna atminstone tva dagar har, om inte stallet ar so awesome so vi inte vill dra harifran forstos!
Idag fyller vor lilla Liyah ar. Hade mer an garna gett henne en kram eller tvo idag och min kare mor imorgon. Tanker po er mina bastaste!
Puss & kraam horni.

Lite update va

Still alive. Satan i gatan, Barcelona sliter po kroppen.
Festar...festar och typ festar. Klubbat, dansat po balkong, spelat fotboll i en grand kl 04 po natten, olspel, shoppat, brant oss, druckit billig sprit som att vi skulle fa betalt for det.
Anyways. Going out tonight. Razzmatazz ar planen. Sags vara en klubb med 5 dansgolv. Pretty najs
Imorgon drar vi vidare gott folk. Franska riveran next up. Tankte checka laget i Bordeux. Blev tipsade om gront vatten och vita smo strander. Fiiinemanggg
Jag mor bra, hoppas ni gor ockso. Puss o kram

En månad av vårt liv kommer bli ett minne för livet.

Hey mina vänner! Här kommer ett utlovat blogginlägg.
Nyss hemkommen från playan. Första stranddagen fick Barcelona stå för. 35 grader varmt, that's fucking awesome. Brunbrända och fina. Och törstiga. Ikväll blir det partey igen. Checkade ut utelivet igår och var turister big time, pubcrawl med våra amerikanska vänner i rummet.
Vet inte ens var jag ska börja...Vi har bara varit borta en vecka, men vi har hunnit med så otroligt mycket. Vi började vår resa i Berlin, där vi bodde på ett hostel i östra Berlin. Va lite turistiga och åkte på sightseeing med buss (sov vi för övrigt sov igenom, man kan inte alltid va på topp) såg Berlinmuren, festade med tyskar och lärde oss att a) tyskars klädstilar är inte Ok. b) tyskar pratar inte engelska. c) ibland är öl billigare än vatten.
Nästa stop blev Amsterdam. Omg. En stad som inte på något vis kan förklaras, det måste upplevas. Människorna var crazy och vi bodde på ett hostel med 16 andra. Mestadels amerikaner. Gatorna har gå vilse varning och vi bodde på redlight district. And then what?! Vi skulle ta tåget till Paris som gick kl 05:53 på morgonen, så det blev att spendera en natt utan hostel på Amsterdams gator. Sov på ett kallt golv på tågcentralen och vi gav varandra värme genom spooning. Paris. Paris är fucking stort alltså. Kolla naturlish upp Eiffeltornet och tog även en tur upp. Köpte middag ala France och käkade bröd och ost med eiffeltornet 30 meter ifrån oss. Efter en heldag i Paris blev det tåg i sköna 16 timmar till grannlandet, Barcelona var i sikte. Blev en hel del mellanstop och vi spenderade några timmar i små städer i frankrike. Skönt att inte veta om du är i Frankrike eller Spanien när du vaknar och står i en stad vars namn du inte ens kan uttala. Vad lärde vi oss om Frankrike? a) Vatten är dyrare än öl. b) Fransmän (iaf i Paris) har snygga stilar c) Fransmän pratar inte heller engelska.
Nu är det Barca som gäller och vi har det så bra här så vi gick nyss och bokade ännu en natt här, funderar t.o.m stanna ända tills på Söndag. Vi hittade ett najs hostel vid namn Kabul där feelisen var på topp. "If you wanna sleep, go to another place" stog det på dörren. Nu blir det att sadla om och hoppa i klänningen, korka mitt fancy vin för 3 € och get ready for some parteeey.
Btw 1; Resans sak. Plattången. Nu har det bevisats, man kan platta håret överallt i världen.
Btw 2; vår rutt har ändrats. Vi skiter i att ta båten från Spanien till Italien och kör istället södra Frankrike och tar en sväng via Monaco när vi ändå är på plats. Hasta la vista amigos!

Vadå resfeber?!?!

Vi börjar imorgon (19onde) med att åka till Malmö. Därifrån hoppar vi på ett nattåg (där vi har bokat sovplats) till Berlin kl 21:08 och kommer anlända till Berlin kl 06:04 på Fredagmorgon. Vår första plan är att stanna i Berlin enda till söndag. Vet inte mycket om Berlin, men prio nummer ett är naturligtvis att se Berlin-muren och Mikki (den lilla jusist-nörden) ville se Riksdagshuset. Annat som vi kommer svänga förbi är typ TV-tornet.

Ifrån Berlin fortsätter vi vår resa till Amsterdam. Där kommer vi strosa runt ca en dag innan vi fortsätter med snabbtåget till Paris. Resan sägs ta ca 12 timmar, så vi kommer bli rätt rumpömma innan vi är framme. Någon gång på Tisdagen den 24e får ni skänka en tanke till mej när jag bestiger Eiffeltornet. Andra sevärdheter som är värda att kasta ett öga på i Paris är Louveren, Notre Dame, Versailles samt Triumfbågen. Vi ska vara riktiga turister med andra ord! Ifrån Paris är planen ännu lite oklart, men vi tänker att Vafan’ nu är det dags för lite sommar, sol och bira, så vi tänkte ta en sväng via Franska riveran. Blir några dagars lata soldagar och svänga på dom lurviga. Nattlivet där känns inte helt fy skam, and as u all know by now så är jag inte omöjlig på den fronten!

När vi säger Tack och Hej till fransmännen styr vi kosan vidare mot Spanien och Barcelona är i sikte! Jennifer och två andra tjejer från Vasa kommer att befinna sig där så vi möter upp dom. I Barcelona antar jag att det inte blir mycket sevärdheter och turistande utan där riktar vi mer in oss på nattlivet. Party and party and party and party. Har dock hört att ficktjuvarna i Barcelona är hala jävlar och kan lätt sno allt man äger och har av en utan att man hinner blinka. Men vi är medvetna om den biten, så det är bara att använda lite sunt förnuft och vara extra vaksam.

Ännu oklart om det blir ett till stop i Spanien eller om vi fortsätter direkt över till Italien med en färja som heter Super-fast-ferries. Ryktas om att den inte är speciellt superfast utan det blir en båttur på ca 18 timmar. Denna färja kan man ju –Tack och lov- inte jämföra med Finlandsfärjor, så vi slipper väl finska turisterna och sataanaperkele. Lapa sol på soldäck samt sippa på fruktiga drinkar känns helt okej för min del faktiskt. . Vi anländer till Rom (utan förhoppningsvis illamående av vare sig båtsjuka eller av annat) och det är dags att turista igen. Tydligen backpackers samlingsplats och en hel del att se. Hur vi ska kunna kommunicera med Italienare är ett senare problem (enda jag kan på italienska är Ciao Bella, vilket betyder hej snygging) Men det blir iaf en tripp via Spanska trappan och Colosseum.

Nästa stop; VENEDIG. En av mina höjdpunkter på hela resan. Hört att det dock är väldigt smutsigt. Blir ju naturligtvis en vända på en Gondol när man ändå är på plats. Sen mina vänner är det dags att åka Super-fast-ferries igen, på superfast 37 h. Denna gång har vi näsorna vända mot Grekland som då är sista landet vi besöker. (blir 6 stycken allt som allt) Där tar våra Interrailkort slut så då blir det väl båtluff som gäller (och Athen) Vi tänker oss mindre fiskeöar där vi får ut det man vill få ut av Grekland. Blått vatten, vita stränder och vita hus samt åsneridning (hihi). I Grekland tänkte vi fiska lite firre samt dyka från båtar, lapa sol och återigen dricka en och annan kall.

Nu har jag resfeber så jag skakar och nerverna är ur spel. Inväntar min resepartner och jag har på känn att jag inte kommer sova många timmar inatt.
Ska bli kul att sen eftersom se hur mycket av det jag skrivit vi faktiskt kommer att göra och hur mycket ändring på planeringen det blir.

NU KÖR VI. PUSS & KRAM

"jag fick en flaska i huvvet"

Bjussar på lite pics som är tagna måndagmorgon mellan kl 06-09. (opassande tid, men Hey, finland vann VM)

Nu är väskan nästan packad, kläderna tvättade och biljetter fixade.
Klänningssaldot på packningen gick på smidiga 9 stycken. Rätt bra jobbat! En jävel på att packa redan nu när jag fick det fina tipset om att rulla alla kläder. Tänk hur grym jag är om en månad?!

HELLO EUROTRIP

Allvaret om att vi sticker iväg på torsdagmorgon börjar äntligen sjunka in. Har haft så sjukt mycket pågång på senaste tid, så man har inte riktigt hunnit tänka på resan. Men, idag mina vänner så köpte jag och Mikkan interrailbiljetten. Blir först och främst en dag i Malmö för att sen anlända till Berlin fredagmorgon.
Ikväll blir det att börja tänka på packningen. Hur fan gör man när man packar inför en månad?!

Vi gjorde en klassiker

Alltså igår.....Matchen sågs på en sportbar och jag kan säga att om blickar kunde döda igår, så hade jag inte levt idag. Vi skrek oss hesa när målen gled in!
Efter matchen tänkte jag och Jennifer gå en runda till soap bar för fira segern, men träffade på ett gäng Boråskillar på tuben. Alltså shit. Skönare gäng får man leta efter. Klockan 6 imorse drog vi iväg till Apberget för att njuta av utsikten och göra klassikern ur Stockholmboogie. Det var tidskrävande, krävde många pauser, vin, grymt teamwork samt några fall innan vi fick till ca 10 grymma sekunder i denna position!
Vi gick hem med solen i ögonen, high hiveade med cyklister klockan 9 imorse. Detta kommer vi fan leva länge på.

Sommar, sol och parkfest

Parkfest i Hornstull igår. Satan i gatan vad najs det var. Sen förflyttade vi festen hem till oss. Enligt mina filmer på kameran så var det fullt ös här igår. Vardagsrummet förvandlades till dansgolv och det delades ut skålar hit och dit. Efteråt drog vi till Slakthuset. Shit pommes mina vänner. Konstigaste musiken ever och namnet Slakthuset säger väl sitt.
Nu taggar vi inför matchen, KOM IGEN FINLAND

The party is in my head

Jag ligger i J's säng och mår fint. Matkoma, bakis och harmonisk. Har en supervecka bakom mej och en supervecka framför mej. Vi har festat som om vi skulle få betalt för det och hunnit med Soap bar x 2, Solidaritet, Debaser och Slakthuset.
Vet inte om min höga puls beror på att jag är nervös inför finland-sverige matchen ikväll, vår kommande resa eller när jag tänker tillbaka på dom senaste veckorna som gått och inser hur sjukt kul jag haft det!
Ikväll har vi bokat bord på The Crib, en sportbar på sveavägen där vi ska hejja på finland. 6 finnar samt 1 svenne i gänget. Taggad!!

Shape up people

Galet sliten tjej här hej! Blev en runda på soap bar och solidaritet igår, gratis inträde så vi tänkte vadfan. Jag och min älskade sambo flippade ur lite igår. Barnasinnet plockades fram och vi stog i köket och körde Markoolio- och robotdans, samt lite headbang och soffhoppning. Vi tar vara på dom sista dagarna. Ikväll blir det Debaser, festa på Umeå vis, nämligen Shape up där ikväll. Let's shape up och styra upp. Målar naglarna gula, hihi

Killen med hatten och katten

Hemma igen efter en kaffe i tantolunden med Lollo. Träffade på två random grabbar som vi satt och snackade nån timme med. Den ena killen var mot det estetiska hållet, jag skulle t.o.m kunna kalla honom lite alternativ. Enda problemet med honom var att han verkligen visste om det själv och att han spelade på det. När jag poängterade det till honom kontrande han med ett "Tack, jag vet"
Kom att tänka på en kille vi träffade på i Göteborg;
En lite skönt sliten kille i about 25 års åldern kom gående över torget. Han var en sån som blicken genast fastnade på när han kom där i sin knälånga kappa och en hel drös med halsband runt halsen. När han kom närmare stannade han till hos oss för en latte. Då såg vi att han hade en katt innanför kappan. Katten var naturligtvis också utsmyckad med stora, fina halsband med pärlor och diamanter. Killen hade även en brinnande rökelse i sin hatt. Han förklarade att den doftade meditation och att den var för katten, att den behöll sitt lugn innanför kappan. Han var en sån människa som man önskade det fanns fler av. Udda, men ändå en galet skön typ. Jag blev imponerad av hans stil, men det som ändå imponerade mest var att han verkligen inte tyckte att han var något speciellt. Han hade nog kunnat gå ut i precis vad som hellst för kläder och inte känna på något sätt att han står ut från mängden.
Pointen med detta? Ingen aning. Finns väl ingen vidare point. Kände bara att jag var tvungen att berätta om killen med katten. Soft som fan!

Onsdagshäng

Inväntar min vän Lollo för lite kvällsfika. Nyss hemkommen från jobbet och jag är sjukligt prat- och sällskapssugen nu. Jag behöver kaffekick och djupa samtalsämnen. Lollo är bra på funderingar och tankar, så vi ska nog komma bra överens hon och jag idag.
Dagarna bara springer förbi och jag hinner inte med. Dagarna med Jennifer som sambo lider mot sitt slut och resan närmar sig med stormsteg. Vi har btw fått en reskompis, en random grabb från Stockholm/Oslo typ. Hörde jag äääääventyr?!

Don't dream your life, live your dreams

Läste ett reportage i en tidning idag med rubriken

Vardag - fest eller pest?

"Jag somnar sent och vaknar tidigt och vill ha mer, mer! Säg inte nej till mej, för då exploderar jag. Neka mej ingenting. Jag kan inte vänta till imorgon. Min vardag finns inte. Jag vill ingen ha. Jag vill alltid somna utmattad av upplevelser och vakna förväntasfull och pirrig, redo för nya äventyr. Jag bränner ljuset i båda ändarna av den enkla anledningen att jag gillar att se saker brinna. Kom igen, nu kör vi! "

Beskriver otroligt bra hur jag och Jennifer känner just nu.
Alla dessa 1000 olika uttryck det finns som Carpe diem, don't dream your life - live your dreams, Dansa som att ingen såg, sjung som att ingen hörde, lev varje dag som att det vore den sista, Live like there's no tomorrow är något att ta fasta på.
Klart som fan att man ska ha vardag. Men vem har sagt att det måste va tråkigt bara för att det är måndag?
För tillfället dunkas det house i lägenheten och vi smygdansar lite. Jennifer gav mej nyss en busig blick som om hon letade efter bekräftelse att det är Ok. And självklart it is. Tackar och bockar, pussar och kramar, äre och berömmelse, pokaler och diplom till Jennifer för att Jennifer är just Jennifer.

Lördagsbus

Pics från gårdagen. Inte helt okej att komma hem från krogen när solen går upp. Idag har jag mått toppen. Började morgonen med en lyxig frulle och min förkylning är på bättringsvägen. Blev en stadsrunda med Joppe, Lollo och Louise och sen mat och en cider på en uteservering på medis. Vi hittade en gömt ställe med perfekt värmande kvällssol och trevlig personal, dit går vi lätt igen.

White room

Följde inte min käre mors råd igår och stannade hemma. Blev white room med bruttorna och det var pretty najs. Körde dock på redbull för att inte försjuka mej ännu mer. Funkade tydligen utmärkt, för idag mår jag mycket bättre. Solen står högt på himlen och jag ska ut på stan med min kära vän Mikki.

Idag är det morsdag i Finland, hoppas att min mami har en fin dag och att mina systrar som är på plats passar upp henne lite extra idag. PUSS & KRAM på morsan

(skrev detta på söndag, men bloggen ville inte riktigt samarbeta med mej)

Gissa djuret

Bäver?

Ligger hemma under täcket och skrattar så att tårarna rinner. Kollar på sjuka bilder som ger upphov till sjuka magmuskler och mascara under ögonen. Försöker klura lite på om det är jag som har a) Dålig humor b) Lätt road eller alternativ c) Totalt uttråkad.
Det lutar mot alternativ a eller c.

Solidaritet DBN

Morsan tycker att jag bara laddar upp bilder som innehåller iittala-vinglas. Jag finner ju faktiskt lite sanning i hennes påstående måste jag säga. Jävligt tur att dom är snygga då (;
Igår värmde vi upp hemma hos oss och sen drog vi till Solidaritet. DBN och Alex Says spelade, så vi dansade av oss till electrohouse igen. Förkylningen gör sig påminnd idag och jag borde verkligen stanna under täcket, men bara tanken av att ligga hemma en lördagkväll ger mej panik. Inte okej så att säga

12 seconds of fame @ Stureplan

Mitt kändisskap tog fart och slutade lika tvärt, varade i 12 hela sekunder.
Jennifer jobbade på ett roligt event idag för Ica to go och vi var ju naturligtvis på plats för att smaka juice och bli fotade.

CMYK at spyan

Dansade av mej lite igår. Dock lite besviken på musiken på slutet av kvällen. Electro, I love you.
Förkylningen, that bitch har tagit mej. Snor i huvudet och huvudvärken botas med Ipren. Powernap it is!

Ett sista tappert försök

Inte ens i mina vildaste fantasier kunde jag någongång tro att jag skulle ladda upp en bild på min mat. Men here we go! Har blivit influerad av min kära vän av LCHF dieten. Ett sista tappert försök till beach 2011 som tydligen är det största orosmomentet i denna stad just nu. Med såhär tre veckors tid kvar tills jag ligger på playan så är det ju fan värt ett försök. En spark i baken och mycket Lycka till kan jag dock behöva. Känner mej redan (haha jag började idag) som en nyttigare människa.
För att inte bli alltför nyttiga (iofs inte så stor risk) så har jag skrivit upp oss på listan till spy bar ikväll. Det kommer bjudas på skön electro och jag är ju as usual danssugen.

Nu blir det att riva igång dammsugarn efter att ha fått en koffeinkick och sen styr jag kosan mot Åhlens på lite jobb. Later!

Våra brister gör oss till människor

Kloka ord av Daniel Adams-Ray

Har under dom senaste dagarna kommit på mej själv med att göra vissa inte-helt-okej beteénden. Ni vet, sådär som i How I met your mother avsnittet när t.ex Robin blev solariumsberoende, Lilly's tuggande var öronbedövande och Ted rättade folks grammatiska talfel.

Jag börjar alltid läsa tidningen bakifrån. Jag biter hårt på gaffeln när jag käkar (fått en och annan spydig kommentar om att det är bättre att käka maten istället för gaffeln) Jag stället in tomma förpackningar tillbaka i skafferiet. Jag är bedrövlig på att hyvla ost, mördar den totalt. Jag gräver i smörpaketet.
Ja, vad mer ska jag komma på?
Går bara och väntar på dagen när Jennifer står hemma i vardagsrummet med en banderoll och ett brev i handen och säger "Sara, we need to talk".

Fniss

Jag, Jennifer och Oscar va på ett sedvanligt "ett stort glas vitt tack" igår på Judith & Bertil. Såg en rolig text som jag fnissar lite åt ännu idag.
Hellre två ringar under ögonen än en runt fingret.

Ikväll ska jag och Lollo till Joppes jobb (jobbar på en bar) och kolla fotbollsmatch. (Läs; dricka 30 spänns birgers och kolla på fotbollskillar).

Måndagsångest is a bitch

Nu är det på plats tillbaka. Ett under att jag får staven igenom med tanke på att jag har varit piercinglös i över 8 månader. Annars då? Vi kör på med tråkiga måndagssysslor såsom städning, tvättning och betala räkningar. Har även hunnit med måndagsångest, koffeinfylla och blodprov. Produktativ dag men jag känner att jag är lite på halvstång. Rastlös är ordet.

Är du seriös?

Det är nu vi börjar nedräkningen. 18 days left sen draaaaaar vi! Så att säga fettpepp och astaggad
Dagen har flytit på bra och nu sitter jag och sambon hemma med varsin dator i famnen. Vi e sådär lagom harmoniska och vi sitter och lyssnar på 'Gerts värld - sex och samlevnad' från rix fm. Påriktigt. Man blir förundrad över hur mycket fantastiska stolpskott det finns i denna underbara värld. Tur är väl det, underhållning på hög nivå. Så, ett hett tips från coachen; Gerts värld, söndagkvällar. Lättsam underhållning som inte kräver det minsta tankeförmåga och skall tas med en nypa salt!

No no no no no no there is no limit

O M G ! Jag tänker ge helgen 5 guldstjärnor av 5 möjliga. Min första valborg i Uppsala och gott folk, det är definitivt inte min sista. Vi har haft flyt som fan kan jag säga. Fest från morgon till kväll och snygga människor så långt ögat kunde nå. Har haft mina två bruttor Mikki och Lollo vid min sida hela helgen och träffat på så mycket nytt folk. Förtärt fina drycker, studentrumsfest med min släkting Kim och hans polers, dansat, skålat och njutit av livet. Jag dedikerar 90-tals dengan 'No Limit' till denna helg. De är nu helt officiellt vår teamsong!