Det är inte lätt när det är svårt ju

Skypade med min käre syster igår och hon berättade om ett tillfälle för flera år sen som jag totalt glömt bort (eller kanske helt enkelt förträngt) så jag skrattade så att tårarna rann.
Som ni säkert har räknat ut ifrån det tidigare inlägget så ska jag hålla mej så långt ifrån allt vad som heter teknik som möjligt, detta gäller ju då naturligtvis också saker som kan ses som helt självklara saker... Nu snackar vi byte av proppar, montera ihop saker, fylla på olja i bilen och va typ verktygsassistent. Det här med att verktygsassistent fick jag rätt klart för mej för några år sen att det inte heller var min grej.

Jag och syrran kikade på när killarna skruvade någonting som jag inte minns vad det var och jag fick order att gå hem och hämta en tång.. Självfallet så kom jag tillbaka utan tång (smidigare att komma tillbaka helt utan tång än att komma tillbaka med t.ex en skruvmejsel, eller hur?) Självklart slänger syrran ur sig den klockrenaste kommentaren som någonsin kommit ur hennes mun.. Verkligen rätt person att skicka efter en tång, enda tången som Sara vet om är plattången"
Nu såhär i efterhand blir jag faktiskt lite snopen när man börjar fundera över situationen. Det finns ju mycket olika tänger...inte så jävla lätt att pricka rätt!

Note 1; Jo, jag ser skillnad på en skruvmejsel och en tång
Note 2; Jag brukar göra som Charlie i 2 ½ men när det gäller sånahär knepiga fall. Just call the guy (pappa fungerar ocskå helt utmärkt)
Note 3; Man slipper undan lätt med att vara oteknisk/ohändig. Tänk hur många timmar jag kunde ha spenderat igenom att knåpa ihop Jysk möbler eller mecka med bilen...när jag istället har kunnat göra ehrm vettigare saker.

Kommentarer
Postat av: Sanna

haha! "vettigare" saker är alltså att ringa mej och bli förbannad på mej istället för att tex videon inte funkan.. =D

2011-01-09 @ 10:11:53
URL: http://Zozno.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0