Lost in Norway.



Herregud. Where to begin?
Igår mina damer och herrar hade jag nog årets mest händelserika dag - på ett dåligt vis. FAIL var gårdagens tema. Idag kan jag inte annat än skratta åt allt älende jag varit med om.

Drar lite kort bakgrundsfakta. Åkte iväg på spontantrip på Lördagen till Målöy i Norge (en liten håla med typ 3000 pers) för att hälsa på vänner som är där för att jobba. Bokade ett flyg hem till Stockholm från närmsta "stora staden", Ålesund kl 09:00 på Onsdags morgon. Hade räknat med att bli skjussad till flygplatsen på Onsdagen som då var 10 mil ifrån den lilla hålan. Vännerna var tvugna att jobba så jag fick snabbt kolla upp en buss som skulle ta mej till Ålesund.
Det var här motgångarna började slå mej i ansiktet.
6 bussbyten (ja, fucking 6 bussbyten för 10 mil) 2 båtar, missförstånd (jag fattade inte deras norska dialekt och dom verkade förstå mej lika lite), pank som en kyrkråtta (och skulle komma fram till Ålesund kl 20:00 på kvällen, vilket betyder att jag var tvungen att spendera en natt i stan). Lost in Norway bland berg och får. När jag trodde the botten was nådd och spenderat mina sista stålar på en dyr bussbiljett så meddelar busschaffisen till mej att jag tydligen glömt kvar min plånbok vid första bussbytet. Kan nu tillägga att jag redan var på buss nummer tre.

Så. Jaha, what to do? Överlevnads instinkten kopplades genast på. Fixade pengaproblemet. Men vad gör man med pengar på sitt bankkort om man har tappat det? Inte käkat på hela dagen i all hast att hinna med bussen. Ciggen var loppu slut. Febrilt försökte jag ringa runt och snacka med busschaffisar som jag inte kunde kommunicera med. Fick fixat så att min plånbok skulle anlända med buss kl 22 till Ålesund till en busshållplats jag inte hade en aning om var den var och namnet kunde jag inte uttala. Nästa problem? Skulle med två olika båtar. Hade jag biljett? Nope, den skulle man ju betala när man steg på. Puppyeyes, lite tårar samt förklaringar om borttappade pengar gav mej free ride x 2. Anlände till stan och yrade runt i jakt på hostel. Hittade finally ett hostel och kunde checka in utan cash, hittade busshållplatsen och fick tillbaka min plånbok, fick min första bit mat kl 23 på kvällen och tiggde cigg av skatekillar. Sov i några få timmar i den antaligen mest välförtjänta sängen någonsin, hittade en buss, åkte till flygplatsen, flög till Oslo, spenderade 5 timmar på en bänk, flög till Stockholm och nu är jag finally hemma.
Tog mej alltså 26 timmars insane madness innan jag steg in genom dörren på Hornsgatan.

Mitt första Norgebesök blev inte direkt 5/5 toasts. Men, jag som inte är mycket av naturmänniska tyckte att det var otroligt fint där trotts alla missöden. Höga berg, turkost vatten samt vattenfall är inte fy skam hörni!

Kommentarer
Postat av: Malin

Shiiiiiitt... herrejävlar vilken jobbig resa dedär låter som :D ja vill också fara ti Norge, men när ja väl gör de så ska de fanimej va organiserat, haha! Bra att du kom dej hem ändå tisist ;)

2011-09-08 @ 20:26:40
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0